تعداد بازدید: 1486

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 مرداد 1387-0:0

دستگاه موقتا" کار مي کند!

مشكلات دستگاه‌هاي خودپرداز موجب سرگرداني بسياري از مشتركان بانك‌ها در شهرهاي مازندران به ويژه شهرستان قائمشهر شده است.


 در روزهاي اخير صف‌هاي طولاني مقابل عابربانك‌ها در سطح شهرستان توجه همه را جلب مي‌كند. هر بار كه يكي از مشتريان از اين سامانه استفاده مي‌كند، با پيام‌هايي از قبيل به علت وجود مشكل در مركز عمليات انجام نمي‌شود، به علت نقص فني دستگاه غيرفعال است و گردش پول شما كافي نيست، روبه‌رو مي‌شود.

يكي از مشتريان عابر بانك گفت: براي دريافت مقداري پول به چند باجه عابر بانك مراجعه كردم اما متاسفانه موفق به دريافت پول نشدم. علي ابراهيمي افزود: فلسفه راه‌اندازي اين خدمات دسترسي سريع و آسان مردم به خدمات بانكي و كاهش حضور آنها در شعب بانك‌ها بوده اما متاسفانه با وضعيتي كه بر اين سامانه‌ها حاكم شده، عكس قضييه رخ داده است.

وي تاكيد كرد: البته ذكر اين نكته هم لازم است كه نوع استفاده مردم از عابربانك‌ها نيز چندان قاعده‌مند نيست و مردم براي مبلغ كمي به عابربانك‌ها مراجعه مي‌كنند و استفاده از اين سامانه به طور غيرمتعارف افزايش مي‌يابد. بازنشستگان نيز از جمله مشتريان خودپردازها هستند كه براي دريافت حقوق در پايان هر ماه با مشكل مواجه هستند. يكي از مستمري‌بگيران با انتقاد از سامانه عابربانك‌ها در سطح شهرستان گفت: در پايان هر ماه با اين مشكل روبه‌رو مي شويم.

زهرا اسدي اظهار داشت: با مراجعه به پنج عابربانك در سطح شهر نتوانستم پولي برداشت كنم. وي افزود: اي كاش قبل از اجراي اين طرح، لوازم لازم براي ارائه خدمات مطلوب به مردم فراهم مي‌شد. برخي مديران و معاونان بانك‌هاي شهرستان، قطعي مركز شتاب را عامل اصلي مشكل در سامانه عابربانك مطرح مي‌كردند در حالي كه يكي از كارشناسان بانكي امكان قطعي مركز شتاب را كاملا رد كرد و افزود: اشكال در سوئيچ بانك‌ها است و اين سوئيچ در برخي بانك‌ها به دليل ظرفيت محدود انجام تراكنش به طور يك جانبه قطع مي‌شود.

برخي كارشناسان نبود فرهنگ عمومي و عدم وجود زيرساخت‌هاي مورد نياز را علت اصلي فراگير نشدن بانكداري الكترونيك عنوان كرده و برخي ديگر ضعف در زيرساخت‌هاي فني را مشكل اصلي مي‌دانند. با توجه به اينكه بانكداري الكترونيك موجب افزايش كارآيي، بهره‌وري، اثر بخشي، بالا بردن سرعت در برقراري ارتباطات و كاهش هزينه‌ها مي‌شود، لازم است شرايط لازم براي تحقق اين هدف فراهم شود.(farsnews)



    ©2013 APG.ir